torstai 10. lokakuuta 2013

Uudet saappaat

Ostin jokin aika sitten konjakin väriset saappaat syksyksi. Katselin saman tyyppisiä jo viime syksynä Kookengässä, mutta vitkutteluni tuloksena jäin lopulta ilman kenkuleita. Nyt olin kärppänä kyselemässä syksyn kenkien perään jo hyvissä ajoin ja sain kuin sainkin omani.

Mikä siinä muuten on, että suosittuja kenkiä ei koskaan tule kauppoihin tarpeeksi suurta erää? Nytkin omaa kokoani tästä mallista oli saapunut kyseiseen liikkeeseen vain muistaakseni kolme paria ja myyjä tokaisikin, että keskenhän nämä tulevat loppumaan. Ei käy minun bisnesvaistooni.



Olen ollut niin kauan kuin muistan vannoutunut korkojen kannattaja. Viime talven kuitenkin lampsin lähestulkoon kokonaan UGGit jalassa, mitä seurasi kesän ballerinakausi, joka oli minulle laatuaan ensimmäinen. Yleensä jaloissani on siis AINA korot. Nyt ne kuitenkin tuntuvat hieman vierailta ja mukavuudenhalu on tainnut kasvaa odottamattoman suureksi. Apua, olenkohan mummoutumassa...! Mites siellä, kävelettekö mielummin koroilla vai matalilla kengillä?

12 kommenttia:

  1. Älä huoli, itse kävelen ehdottomasti mieluummin matalissa kengissä (tosin juhliin aina korot). Sitä paitsi, eikös se ole ihan tieteellisesti todistettu, että jatkuva koroissa käveleminen on terveydelle haitallista :) Ehkä olenkin parikymppinen mummo ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo juhliin aina ehdottomasti korot! Ja näinhän se on, että jatkuva koroilla kävely ei ole jalalle hyväksi, mummoillaan siis yhdessä :)

      Poista
  2. Täydellinen parivaljakko!!! m

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mulla ei olekaan pitkään aikaan ollut konjakin värisiä saappaita, joten oon näistä aika innoissani :)

      Poista
  3. Ihan täydelliset - tuo väri on vaan niin mahtava!

    Mulla sama juttu; viime talvi meni töppöstellessä lähes kokonaan, ja mennyt kesäkin aika lailla ballerinoissa.. Eipä olis uskonut vielä pari vuotta sitten, että joinain päivinä jopa wedge-pohjaiset kengät tuntuvat ylivoimaisilta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Väriin minäkin ihastuin :) Tosiaan, mulla ihan sama juttu kenkien kanssa, edelleen kyllä hamstraan wedgejä, mutta harvemmin niitä tulee käytettyä kuin ennen. Taas tarttui matkalta yhdet, täytyykin laittaa blogiin esittelyä :)

      Poista
  4. Upea konjakit :) Jossain postauksessasi taisin ehdottaakin sulle just tämän tyylisiä saappaita, tämä malli on ehdottomasti muodikas. Itse taidan olla jo mummoiässä, siitä huolimatta käytän sekä korkoja että matalia jalkineita, pitkävartiset nahkasaappaat kuuluvat talvivarustukseeni, rakastan myös erilaisia kiiltonahkaisia (aitonahkaisia) pitkävartisia ratsastussaappaiden mallisia saapikkaita, joita löytyykin useampi pari, olen vähän myös kenkähullu, hih!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Juu niin taisit tosiaan ehdottaa, muistan kyllä! Tykkäsin mallista tosia paljon, joten pakkohan ne oli ostaa. Kenkiä on hyvä olla useammat niin ne eivät kulukaan niin nopesti kun välillä vaihtelee. Kenkähulluksi minäkin tunnustaudun :)

      Poista
  5. Ihanat <3 Mulla on yhdet konjakinväriset, joita Maija on käynyt hieman testaamassa.. menevät suutarille ja toivottavasti sieltä myös ehjinä takaisin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti <3 Voi, toivottavasti tulevat kuntoon :)

      Poista
  6. Mä en voi käyttää korkoja ollenkaan, tai siis niitä parin sentin korkoja lukuunottamatta. Jalat ei vain kestä ja välillä tämä käy naiseudenkin päälle, kun joka paikassa asustetaan korkkareilla ja kerrotaan, kuinka jokaisella naisella pitäisi olla ainakin yhdet korkkarit. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei jalkoja kannata pilata koroilla jos tuntuu, etteivät ne kestä. Mun mielestä korkokenkien huonoista vaikutuksista puhutaan liian vähän!

      Poista

Kiitos kommentistasi!