perjantai 17. tammikuuta 2014

Tuoksuja

Rakastan tuoksukynttilöitä, mutta olen samalla todella tarkka siitä mitä kelpuutan kotiini. Näistä pitikin jo postailla aiemmin, kun tuoksukynttilävarastoni näytti vielä tältä. Nyt se on kummasti huvennut johonkin tässä viime kuukausien aikana. Onneksi pukki oli kuullut toiveeni uusista kynttilöistä.

Olen keräillyt tuoksukynttilöitä milloin mistäkin, mutta eniten olen tilannut niitä brittiläisistä verkkokaupoista. Suomessa valikoima on, noh, sanoisinko hieman rajallinen. Ja kun sitten vihdoin ihana kriteerit täyttävä kynttilä löytyy, se maksaakin lähemmäs 30€! Se alkaa olla mielestäni hieman liikaa yhdestä kynttilästä. Hyvinvoinnin tavaratalossa* on tarjolla joitakin soijavahasta valmistettuja kynttilöitä ihan järkevään hintaan, ajattelinkin tehdä seuraavan tilaukseni sieltä. Värit ovat myös pirteän keväisiä!

Olen tilannut myös erilaisia eteerisiä öljyjä* tuoksulyhtyyni. Tykkään vaihdella tuoksua tarpeen mukaan, niillä kun on kaikilla omanlaisensa vaikutus. Suosikkini ovat tällä hetkellä piparminttu*, laventeli* ja appelsiini*. Myös itse tehtävään vartalokuorintaan tarvitaan eteeristä öljyä*. Lisäksi siihen tarvitaan ruususuolaa*, oliiviöljyä* sekä hunajaa*. Ohje kuorintaan täällä.

Tykätäänkö siellä tuoksuista?

2 kommenttia:

  1. Olen myös vasta nyt hurahtanut tuoksukynttilöihin. Ennen säästelin niitä, mutta nyt tulee käytettyä niitä enemmän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä metsästän koko ajan uusia ihania tuoksukynttilöitä. Niitä pitää olla aina vähän varastossa niin raaskii poltella :)

      Poista

Kiitos kommentistasi!