lauantai 26. heinäkuuta 2014

Viilentävä hellejuoma

Olen tehnyt nyt monena päivänä peräkkäin kannullisen ihanalta maistuvaa jääteetä. Se on superhelppo valmistaa ja virkistää mukavasti näillä lämpimillä ilmoilla.


Itse käytin Twiningsin Green Tea & Mint -teetä. Olen todennut kokeilujen kautta, että ihan yksikin pussi riittää tällaseen vajaan litran kokoiseen kaatimeen. Makua tulee riittävästi, mutta se ei ole yhtään kitkerä. Lisäksi olen aika herkkä kofeiinille, jota vihreä teekin sisältää, joten en halua juomasta liian voimakasta.



  • Laita kannun pohjalle runsaasti jääpaloja ja kiehauta vesi vedenkeittimessä tai kattilassa.  
  • Kaada vesi kannuun ja lisää teepussi. Anna hautua noin 20 minuuttia.
  • Lisää vielä halutessasi jääpaloja ja anna juoman jäähtyä pöydällä kunnes se on haaleaa.
  • Laita kannu jääkaappiin vielä viilenemään. Puolen tunnin-tunnin kuluttua virkistävä ja puhdistava juoma on valmis!
Ainakaan tämä mintulla maustettu tee ei kaipaa mitään makeutusta, joten juoma on nautittavissa sellaisenaan. Onko teillä tapana valmistaa erityisiä hellejuomia?

6 kommenttia:

  1. Ihanalle kuulostaa, täytyypä kokeilla, tuo mintun makukin houkuttelee:) aurinkoista kesäpäivää, tuisku kännykällä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos kokeilet niin tule kertomaan miten maistui :) Minttu tekee juomasta ihanan raikkaan!

      Poista
  2. Kevyesti poreileva kivennäisvesi ja tuoremehu sekoitettuna sopivassa suhteessa helpottaa helteessä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi hyvä vinkki tuokin! Juomasta saa myös hieman energiaa.

      Poista
  3. Mä taidankin kokeilla tätä :) Olen jääteen ystävä, mutta kaupasta on aina tullut ostettua valmista, joten nyt vois kokeilla tehdä itse. Kiitos vinkistä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeile ihmeessä! Juoma on helppo, edullinen ja kaloriton. Hampaatkin säästyy kun ei ole sokeria :) Bonuksena vielä kaikki hyvät vihreän teen terveysvaikutukset. Mun tekisi mieli litkiä tätä koko ajan, mutta olen nyt rajoittanut yhteen kannuun per päiivä. Kiva jos vinkistä oli hyötyä!

      Poista

Kiitos kommentistasi!