perjantai 31. lokakuuta 2014

ECOlogista siivousintoa

Olen jo pari vuotta pyrkinyt käyttämään ekologisia pesuaineita niin kodinpuhdistuksessa kuin pyykinpesussakin. Saan hyvän mielen siitä, että en kuormita itseäni ja perheenijäseniäni enkä myöskään ympäristöä turhilla kemikaaleilla. Lisäksi minua ihan puistattaa tavallisten markettipesu- ja huuhteluaineiden voimakkaat tuoksut! Lilly's ECO CLEAN -tuotteet ovat minulle uusi tuttavuus, joskin olen niitä aina välillä katsellut sillä silmällä. Maahantuoja NHS antoi minulle ystävällisesti kokeiltavaksi näitä ihania purtiloita. 

Mitä tulee pyykinpesuaineisiin, tykkään, että ainakin itse pesuaine on tuoksuton. Huuhteluaineeksi valitsen yleensä tuoksuttoman tai tai miedosti hajustetun tuotteen. Olen nyt ehtinyt muutaman koneellisen pestä tällä kombolla, johon siis kuuluu hajusteeton pyykinpesuaine sekä luonnollisella appelsiininkukalla ja kamomillalla höystetty huuhteluaine. Huuhteluaineessa on myös luomulaatuista aloe veraa. Pesutulokseen olen varsin tyytyväinen ja täytyy sanoa, että huuhteluaineen tuoksu on todella ihanan mieto. Kuivausrummusta tulleet lakanat tuoksuivat lähinnä vain puhtaan raikkailta!

Yleispuhdistusaine sekä rasvan- ja kalkinpoistaja pääsivät niin ikään jo käyttöön. Kylppärissämme on muutamia kalkkitahroja, joten aloitin niistä ja ne häipyivätkin lähes kokonaan sinisen purkin ja kunnollisen pesuharjan yhdistelmällä. Aine on hyvä, mutta etikkaisesta tuoksusta hieman miinusta. Minua se ei niin häiritse, sillä hengitän todella paljon mielummin etikkaa kuin joitakin kaameita kemikaaleja, mutta mieheni on antanut asiasta hieman noottia.


Yleispuhdistusainetta olen käyttänyt kodin pintojen pyyhkimiseen ja se hoitaa hommansa moitteettomasti. Tuote ei jätä jälkeensä pintaa/kalvoa, kuten jotkut tuotteet. Pulloissa oleva pumppu on aika pieni, mutta kun oikean tekniikan löytää ei sen käyttö ole ongelma. Onko siellä muita luonnollisempien pesuaineiden faneja?

Tuotteet ovat tilattavissa suoraan maahantuojan verkkokaupasta, voit myös katsoa jälleenmyyjät täältä.

Aiheeseen littyvä arvonta tulossa pian :)

2 kommenttia:

  1. Kiitos hyvästä tuotevinkistä. Itselleni ekologisuus on tärkeää. Vaikuttaa tehokkaalta :)
    Ihanaa wiikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No eipä kestä, kiva jos tästä oli hyötyä! Minä ainakin jaksan innostua kaikista ihanista eko-tuotteista. Kivaa viikonloppua sinnekin :)

      Poista

Kiitos kommentistasi!