tiistai 21. lokakuuta 2014

Kuulautta, raikkautta ja kultapölyä

Laadukkaat kosmetiikkatuotteet jaksavat aina vain ilahduttaa. Kauniista pakkauksestakaan ei ole haittaa! Jane Iredalen mineraalimeikkipohja täyttää molemmat kriteerit. Olen nyt testaillut jonkin aikaa maahantuojalta saamaani PurePressed Base Mineral Foundation -meikkipohjaa. Kyseessä on siis kiinteään muotoon puristettu meikkipohja, joka antaa keskivahvan peittävyyden jättäen kuitenkin ihon raikkaaksi ja kuulaaksi.



Minä kuulun ryhmään, jolle mineraalimeikkeinä myytävät meikkipohjat eivät yleensä sovi. Olen kokeillut ainakin Bare Minerals, Lily Lolo sekä Everyday Minerals -merkkisiä meikkipohjia ja joutunut jokaisen kohdalla luovuttamaan kun iho on ollut täynnä pieniä näppylöitä ja kuivia, ihottuman kaltaisia kohtia.

Jane Iredalen maahantuoja sai minut vakuuttumaan, että  mineraalimeikeissäkin on eroja. Pidin kovasti siitä, millaisen pinnan aiemmin kokeilemieni merkkien tuotteet saivat aikaan iholleni, joten päätin antaa mahdollisuuden vielä yhdelle kokeilulle. Hyvä niin, sillä ihoni ei ole reagoinut tähän meikkipohjaan millään tavalla. Minä valkkasin sävyn hieman summamutikassa, mutta onneksi olen sen verran kauan puljannut meikkien kanssa, että tiedän suunilleen mikä minulle sopii. Oma sävyni on Golden Glow, se on kevyesti keltaiseen taittava ja juuri sopiva keskitumma sävy.



Ihoni on varsinkin näin kylmempien ilmojen saavuttua pintakuiva ja joskus jopa vähän kiristävä. PurePressed Base Mineral Foundation ei itsessään sisällä mitään kuivattavia ainesosia, joten minun piti vain huolehtia siitä, että ihoni on tarpeeksi hyvin kosteutettu. Näin mineraalimeikkikin näyttää kauniilta iholla. Lisäsin rutiineihini kosteuttavan naamion kahdesti viikossa sekä otin käyttöön taas vähän aiempaa kosteuttavamman voiteen. Toimii! Katso video meikkipohjan levittämisestä täällä.

Lisäksi näin juhlakauden lähestyessä kokeiltavanani on ollut monikäyttöinen 24-Karat Gold Dust -hohde. Tuotetta voi lisätä esimerkiksi poskipäille, luomille tai decolteelle. Itse pidän tästä eniten nimen omaan poskipäillä tuomassa hieman extrahohtoa. Katso video kultapölyn käytöstä täällä.

Onko Magic Mitt teille tuttu? Minä olin kyllä kuullut tuotteesta joskus, mutta nyt pääsin vasta toteamaan sen taian itse. Täytyy myöntää, että olin hieman skeptinen, sillä tämän kintaan luvataan poistavan meikin ilman varsinaista meikinpoistoainetta. Vedenkestävää silmämeikkiäni se ei poistanutkaan, mutta yllä esitellyn meikkipohjan kyllä! Magic Mitt on kätevä jos matkalaukussa ei ole tilaa monelle puhdistusaineelle ja jos kintaan ehtii kuivattaa, ennen kuin se pakataan taas laukkuun. Katso video Magic Mitt:n käytöstä täällä.

Kaunista iltaa!

2 kommenttia:

  1. Jane Iredalen mineraalipohja sopii myös mulle, vaikka mineraalipohjista yleensä saan ihoärsytystä ja ihottumaa. Hyvä tuote kyseessä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin en siis ole ainut, joka tämän on todennut :)

      Poista

Kiitos kommentistasi!